torsdag, oktober 27, 2011

Är du infantil???

Lyssnade på P1 Epstein och jag känner inte alls igen mig i det de säger =( Att vuxna kvinnor kläder sig i madicken-klänningar??? Infantilt!!! Var tvungen att slå upp ordet =) Barnslig betyder det. Jag känner mig inte alls barnslig. Jag känner mig fin, egen, har en identitet. Känner inte igen Madicken-klänningar??? Alla har väl rätt att plocka det de vill och att man inte kan sätt det till ett par skräddade byxor??? Hur snygg är inte den här till ett par snygga svarta byxor och höga skor???


Vissa klänningar tycker jag är riktigt ljuvliga och sexiga!

Varför kan inte jag som närmar mig 40 bära dessa plagg??? Vad skiljer mig och en 17-åring som bär dem? Det beror väl på vilka accessoarer man sätter till? Vad är fel med en underklänning, ka-ching, kalasbyxor/täckande strumpbyxor och snygga höga stövlar? Är det att klä sig för ungt för snart 40???

Eller är det priset som sticker folk i ögonen? Alla har väl rätt att lägga pengar på det de vill?

Jag känner mig inte medlem i någon sekt. Jag köper fina kläder och jag säljer dem igen när jag vill.....och jag får något för dem när jag säljer. Det får man knappt för en kofta av märke billigare. När jag började köpa Odd Molly la jag även om mitt miljötänk. Jag tvättar inte efter att jag använt en kofta eller blus en dag. Jag fräschar upp dem, vädrar dem. Detta fick effekten att jag tvättar MYCKET mindre idag än jag gjorde för 1-1,5 år sedan, dvs innan jag upptäckte Odd Molly. 

Over and out! Kram!!!


8 kommentarer:

ammie sa...

Hej, jo jag har sett hundra varv med Du är inte klok madicken och jo, vissa plagg kommer helt klart därifrån. Men vad gör det? Eller, varför inte ?

Odd me sa...

Märkligt med dessa negativa accosiationer mot Odd Molly! Säger mer om dem än om den brokiga skara som vi Mollybärare är! Inskränkt är bara förnamnet! Kram

♥ Bina ♥ sa...

Är du mycket arg med alla frågetecken?????? *fnissar*

Jo men vissa plagg är väl ändå riktigt flickiga medan andra gränsar till tok-tantiga. Mycket beror väl på kombinationerna och just en skräddad byxa till en volang kan vara supersnyggt.

Lagom är bäst och jag tycker det är bara roligt att det väcker så mycket känslor att man måste göra reportage i tidningar och diskutera det på radion.

KRAM sötis!

Helen sa...

Oj oj undrar vad de skulle säga om mig då som totalvägrar växa ur mina Converse...

NAIMIEZ sa...

Jag blev lite provocerad....ja =) men det rann av mig =)

Helen: Jag har 4 par =) och de matchas gärna med Odd Molly =)

Anonym sa...

Jomen kom igen nu! Jag älskar många av Odd Mollys plagg och äger flera stycken som jag använder flitigt. Men jag kan ändå tycka att "kritikerna" har flera poänger. Vissa plagg är löjligt fula (i min smak då alltså), men dem köper jag såklart inte. Och det är oftast för att det blir alltför snuttigt, gulligt och flickigt. Men jag blir däremot inte ARG varken på de larviga plaggen eller dem som bär dem. Vi har alla rätt till vår egen smak och vi har alla rätt att spendera våra pengar som vi vill.Men jösses vilka fula plagg OM producerar ibland och dessutom till kraftiga överpriser!
/Karin

Unknown sa...

Nä, känner mig inte det minsta infantil:) Kram!

NAIMIEZ sa...

Undrar varför ingen debatterar Desigual eller Gudrun Sjödén?